Main Logo 4

İstanbul Kulübü Taksim-Beyoğlu Gezisindeydi.

İstanbul Kulübü’nün bu haftaki rotası Taksim-Beyoğlu idi. Öğrencilerimizle İstanbul’un bu tarihi ve turistik mekânlarıyla ilgi merkezi olan ilçesine güzel bir gezi yaptık.

Güneşli bir Gebze sabahında okuldan hareket ettik. Tavşantepe Metro ile Yenikapı’ya geldik. Yenikapı’dan yine Metro ile Taksim Meydanı’na ulaştık. Taksim Anıtı önünde fotoğraf çektirdik.

Öğrenciler verdikleri pozlarla anıtı canlandırmaya çalıştılar. İstiklal Caddesi’nde yürüyüşümüze başladık. İlk durağımız Çiçek Pasajı idi. Mimarisi ile de ilgi çeken bu mekânla ilgili bilgileri bize öğrencimiz Öykü Su Bağcı aktardı. Balıkçılar Çarsısı’nı da gezdikten sonra Aslıhan Sahaflar Çarşısı’na uğradık. Eski kitaplar, plaklar ile bir nostalji yaşadık. Öğrenciler kitapların başından uzun süre ayrılamadı. Çarşının eski kitap kokusu bizi mest etti.

Avrupa Pasajı da vitrin ve ilginç malzemeleriyle değişik bir uğrak yeriydi. Saint Antuan Kilisesi’ni bize Can Gürses tanıttı. Sonraki hedefimiz Galata Mevlevihanesi idi. Müzesi, Mezarlıkları, Semahanesi ile bu mekân öğrencilerin çok ilgisini çekti. Bizde daha sonra bir sema ayinine katılma isteği uyandırdı. Tünel tarihi ve ilginç yapısıyla öğrencilerde merak uyandıran yerlerden birisiydi.

Bu gezinin ardından yemek molası verdik. Yemek molasından sonra hedefimiz Adam Minkiewicz Müzesi idi. Bu müze eski binaların arasında beklenmedik bir keşif oldu. Şairin hüzünlü hayat hikâyesini bize Orçun Taşdemir anlattı. Şairin şiirlerinin takvim yaprakları şeklinde düzenlenmesi ve ziyaretçilerin bu yaprakları koparabilmesi güzel bir buluş olarak hoşumuza gitti ve hepimiz anı olarak bir yaprak kopardık.

Müze’den sonra uzun bir yürüyüşle Galata Kulesi’ne ulaştık. Kule çevresi yoğun bir ziyaretçi kalabalığı ile bizi karşıladı. Galata Kulesi’nden yokuş aşağı yürüyerek Karaköy iskelesine indik. Karaköy’den vapurla Kadıköy’e, Kadıköy’den yine Metro ile Tavşantepe ve servis ile okulumuza ulaştık. Bir sonraki gezide görüşmek üzere yorgun öğrencilerle vedalaştık.

IstanbulKulubuTaksim01 IstanbulKulubuTaksim01 IstanbulKulubuTaksim01 IstanbulKulubuTaksim01 IstanbulKulubuTaksim01 IstanbulKulubuTaksim01